7 maja 2017 r.    Koncert Inauguracyjny "Gloria in excelsis Deo" 

Godzina 18:00. Bazylika Mniejsza p.w. Trójcy Przenajświętszej w Myszyńcu, Plac Kardynała Wyszyńskiego 1.



Podczas koncertu otwierającego tegoroczny festiwal usłyszymy muzykę dwóch mistrzów baroku: utwory organowe Jana Sebastiana Bacha oraz Glorię Antonia Vivaldiego- dzieło wokalno-instrumentalne na chór, solistów oraz orkiestrę kameralną. Wydarzenie odbędzie się w wyjątkowym wnętrzu Bazyliki Mniejszej w Myszyńcu, której przestrzeń na czas trwania koncertu zostanie wypełniona specjalnie przygotowaną iluminacją.

Piotr Gawroński - dyrygent
Monika Sendrowska - sopran
Aleksandra Gudzio - alt
Adam Tański - organy
Chór - Magnificat
Festiwalowa Orkiestra Kameralna

Chor MagnificatPodczas koncertu inaugurującego IV Etnosakralia Kurpiowskie będziemy mieli okazję usłyszeć chór "Magnificat".
Chór działa od października 2013 roku.
Jego założycielem i dyrygentem jest organista parafii Nawiedzenia N.M.P. w Ostrołęce - Piotr Gawroński.


c_170_222_16777215_00_images_aleksandragudzio.jpgAleksandra Gudzio. Mezzosopran, absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej w Olsztynie (2006) oraz Akademii Muzycznej w Poznaniu (dyplom z wyróżnieniem, 2010). Już w trakcie nauki w szkole muzycznej zdobyła III miejsce w Ogólnopolskich Przesłuchaniach Uczniów Klas Śpiewu (2004) oraz I miejsce w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. A. Kucingisa w Wilnie (2005). Stypendystka Ministra Kultury (2005). W trakcie studiów brała udział w koncertach Filharmonii Poznańskiej im. T. Szeligowskiego (w 2007 i 2010 roku) oraz w spektaklach w Teatrze Muzycznym w Poznaniu. Finalistka wielu konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych. Od września 2011 jest pedagogiem śpiewu w PSM I i II st. w Olsztynie oraz w PSM I i II st. w Ostrołęce. W kwietniu 2014 roku występowała w Teatrze Wielkim w Warszawie w roli pazia w operze Lohengrin R. Wagnera. Koncertowała jako solistka w ramach Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy, Poznaniu, w Kudowie-Zdroju, Tarnowskich Górach a także w Monte Carlo. W ostatnich miesiącach brała udział w spektaklach w Operze Nova w Bydgoszczy, odtwarzając rolę Mercedes w operze Carmen i partię altową w Stabat Mater K. Szymanowskiego. 

 

 

c_170_241_16777215_00_images_monikasendrowska.jpgMonika Sendrowska. Absolwentka Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku na Wydziale Instrumentalnym w kl. fortepianu prof. Bogdana Kułakowskiego oraz absolwentka z wyróżnieniem Wydziału Wokalno-Aktorskiego w kl. śpiewu dr hab. Alicji Rumianowskiej. Stypendystka rektora Akademii Muzycznej w Gdańsku w roku 2013. W 2008 roku ukończyła PSM I i II st. im. Fryderyka Chopina w Olsztynie w klasie fortepianu pani Marzeny Bieńkuńskiej i klasie śpiewu pani Izabeli Stefańskiej. Ukończyła również I st. w klasie skrzypiec pani Anny Mrachacz. Jako pianistka z powodzeniem brała udział w wielu konkursach oraz koncertowała w kraju oraz we Francji i Rosji. Brała udział w licznych mistrzowskich kursach pianistycznych m.in. u P.Eichera, O. Rapity, V. Slobodiana, A. Tatarskiego, S. Kutrzeby i M. Szczepańskiego. Trzykrotnie grała jako solistka z Filharmonią Warmińsko – Mazurską wykonując Koncert A – dur J.S. Bacha oraz Koncert c-moll L. van Beethovena. W latach 2006 - 2011 śpiewała w Olsztyńskim Kameralnym Chórze Collegium Musicum. Brała udział w wykonaniu takich dzieł jak Msza h-moll, Pasja wg św. Mateusza, Magnificat J.S.Bacha, Requiem J.Verdiego czy Msza C-dur, Requiem W.A. Mozarta. W tym czasie chór zdobywał laury w kraju i za granicą oraz nagrał wiele płyt m.in. Msze Feliksa Nowowiejskiego – płyta ta otrzymała Fryderyka 2010 w kategorii muzyka chóralna i oratoryjna. Jako solistka doskonaliła swoje umiejętności w mistrzowskich kursach wokalnych m.in. u prof. Henryki Januszewskiej, prof. Ryszarda Minkiewicza, prof. Izabeli Kłosińskiej, prof. Jadwigi Rappe, prof. Anny Radziejewskiej, Agaty Zubel, Aleksandry Chacińskiej, prof. Heleny Łazarskiej, prof. Urszuli Kryger, dr Jacka Szymańskiego, Urszuli Borzdyńskiej oraz czynnie brała udział w Seminariach Barokowych u prof. P. Esswooda, pracując nad Pieśniami i Balladami Dawnej Anglii, partiami sopranowymi w Pasji wg św. Mateusza, Magnificacie J.S. Bacha oraz Stabat Mater G.B.Pergolesiego, kończącymi się koncertami, w których brała udział. W 2010 roku zawiązała współprace z gdańskim studio „Tercja” biorąc udział w dubbingu jako główna postać w dwóch sezonach bajki „Przygody Rosie”. W sierpniu 2010 brała udział w kursie muzyki współczesnej Erasmus IP Project w Tallinie pracując pod kierunkiem Marcina Tomczaka – zespół kameralny, Marty Hrafnsdottir – śpiew, Anto Pett – improwizacja fortepianowa, Anne-Liis Poll – improwizacja wokalna. Od 2012 do 2016 r. pracowała jako pedagog fortepianu, emisji głosu i akompaniator w Szkole Muzycznej I i II stopnia w Gdyni. W 2015 r. podjęła pracę w Powiatowej Szkole Muzycznej I st. w Dywitach jako nauczyciel fortepianu i akompaniator. Jej debiut operowy to partia Amora w studenckim spektaklu operowym „Orfeusz i Eurydyka” Ch.W. Glucka w marcu 2013 roku. W tym samym roku została finalistką II Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w Mławie. Podczas 5. Letniej Akademii Śpiewu brała udział w V Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym „Impressio Art” – Sopot 2013, gdzie otrzymała Nagrodę Publiczności dla najpiękniejszego głosu z trójmiasta. Od 2013 roku koncertuje z Gdyńską Orkiestrą Symfoniczną prowadzoną przez dyrygenta Rafała Kłoczko. W lutym 2014 r. brała udział w Mistrzowskich Kursach Festiwalu Łańcuch XI organizowanych przez Towarzystwo im. Witolda Lutosławskiego. Pierwszy recital dyplomowy ze śpiewu to rola Despiny w operze „Cosi fan tutte” W. A. Mozarta 14 czerwca 2014r. prowadzoną przez Rafała Kłoczko w reżyserii Krzysztofa Knurka w ramach „Świętojańskich nocy operowych”. W listopadzie 2014 roku wystąpiła w spektaklu "Gianni Schicchi" wystawionego na deskach Opery Kameralnej w Warszawie, reż. N. Kozłowska i dyr. R. Kłoczko, w ramach projektu Scena Młodych. W czerwcu 2015 r. uczestniczyła w letnim kursie wokalnym fundacji „Vox Humana” pracując pod opieką Pani Teresy Żylis-Gary. W 2015 r. ukończyła dwusemestralne Podyplomowe Międzywydziałowe Studium Pieśni na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina pracując z wyśmienitymi profesorami śpiewu z kraju i świata. We wrześniu 2015 uzyskała nagrodę dla głosu koloraturowego na X Międzynarodowym Konkursie Wokalnym ZŁOTE GŁOSY. W maju 2016 roku brała udział w koncercie Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej śpiewając "Fragments" Elżbiety Sikory i współpracując z kompozytorką. W listopadzie 2016 r. została finalistką IV Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju. W lutym 2017r. nawiązała współpracę z Wyższą Szkołą Bankową w Gdańsku i została wykładowcą przedmiotu Emisja Głosu.

c_170_209_16777215_00_images_adam-tanski.jpgAdam Tański jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie organów prof. Magdaleny Czajki i as. dra Jarosława Wróblewskiego. Ukończył również z wyróżnieniem Hochschule für Musik w Moguncji w klasie organów prof. Gerharda Gnanna oraz Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse w Paryżu w klasie organów prof. Michela Bouvarda oraz prof. Oliviera Latry. Od 2015 roku Adam Tański prowadzi działalność pedagogiczną w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi oraz w Dieciezjalnym Instytucie Muzyki Kościelnej w Łomży.

Został laureatem:
- nagrody specjalnej na V Międzynarodowym Konkursie Organowym im. F. Nowowiejskiego w Poznaniu (2015),
- I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Organowym „W kręgu europejskich organów barokowych” w Katowicach (2014).

Był także półfinalistą międzynarodowych konkursów organowych: im. M. Tariverdieva w Kaliningradzie (2013), im. L. Janačka w Brnie (2012), im. J. S. Bacha w Wiesbaden (2009). Adam Tański był stypendystą Lions Club Warszawa NIKE (2014, 2015), francuskich fundacji: Meyer oraz Brieux Ustarizt (2013-2015), Rektora Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina (2010, 2011) oraz Prezesa Rady Ministrów (2006, 2007).

Koncertuje na festiwalach w Polsce i za granicą; ma na swoim koncie występ w Filharmonii Narodowej w Warszawie, recitale i koncerty organowe w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii oraz współpracę z Filharmonią Łódzką im. Artura Rubinsteina.

Adam Tański prowadzi również prężną działalność kompozytorską, a jego utwory były wykonywane w Polsce i Niemczech - tu wymienić można skomponowane przezeń "Variations sur le Prélude du premier acte de »Tristan et Isolde« – Hommage á Ferenc Liszt" prawykonane przez ad. dra Jarosława Wróblewskiego w Katedrze Polowej Wojska Polskiego w Warszawie, napisany na potrzeby koncertu organowego we Freiburgu utwór "Danse Fantastique" na czworo organów, prawykonany w 2013 roku oraz "Misterium Poznania" na orkiestrę symfoniczną, consort solistów i organy dedykowany dla orkiestry Hochschule für Musik w Moguncji i tam też wykonany w 2013 roku.